Podobnie jak bezpośredni poprzednik, tak i ta wersja BMW klasy średniej posiada swój własny wariant cabrio. I podobnie jak w przypadku poprzedniego modelu, tak i tu łatwo o dobry egzemplarz.
BMW “trójka” obrosło taką ilością mitów i przesądów, że swobodnie możnaby obdzielić nimi szereg innych aut. Przeciwnicy sportowego stylu zarzucają kabrioletowi z Bawarii że jest zbyt dresiarski i powszechny na ulicach. Uważa się wręcz, że posiadanie BMW to ewidentny dowód złego gustu właściciela auta. Jak jest naprawdę? Cóż, BMW 3 potrafi być naprawdę wdzięcznym w eksploatacji autem. Nie jest jeszcze tak bardzo skomplikowane w budowie jak następcy, dzięki czemu znacznie ułatwione są jego naprawy. Części jest całkiem sporo i bez problemu powinniśmy je nabyć w niemal każdym sklepie motoryzacyjnym. Rośnie również liczba firm, które decydują się na produkcję zamienników do tego modelu dzięki czemu o dostępność poszczególnych elementów nie musimy się martwić.
Jaki silnik warto wybrać? Przede wszystkim polecamy jednostki sześciocylindrowe. Nie palą one zbyt dużo jak na swoją moc, a dźwięk takiej jednostki potrafi wynagrodzić niejedno. Dodatkowo, doskonale wytrzymują nawet bardzo długie przebiegi międzynaprawcze, a w razie czego ich remont nie będzie skomplikowany.