Wydaje się Wam, że to auto dla dresiarzy? Absolutnie nie, bo BMW 3 E46 potrafi doskonale sprawdzić się w naprawdę różnych warunkach, nie tylko w wyścigach spod świateł.
Wszystko tak naprawdę zależy od właściwego wyboru nie tylko silnika, ale i nadwozia. Nikogo nie dziwi, że agresywnie wyglądające coupe zachęca do wciskania mocniej gazu, ale z drugiej strony mamy kombi, które walorami przewozowymi bije na głowę niejedno większe auto. Ale pamiętaj, że jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę za kółkiem, to trójka moze nie być najlepszym wyborem. Pamiętaj, że auto ma tylny napęd, przez co ryzykujesz ciągłe poślizgi w zimie czy w czasie deszczu. Kiedyś może to skończyć się tragicznie, zresztą tak było w przypadku wielu egzemplarzy, które były poważnie rozbite.
Jaki silnik wybrać? Paleta jednostek napędowych jest imponująca. Dla rodzin (kombi) polecamy diesle, szczególnie te trzylitrowe, bowiem w wariancie 2.0d często psują się pompy wtryskowe. Z kolei w benzynie warte polecenia są wszystkie motory, no może poza 1.8 który jest po prostu za słaby. Ciekawą opcją będzie 2.5 R6, które doskonale jeździ i całkiem niewiele pali jak na swoją moc. Największym problemem będzie znalezienie auta w dobrym stanie.