W przeciwieństwie do swojej poprzedniczki, czyli Xantii, “Ce-piątka” jest bardzo popularna na polskim rynku wtórnym. To rzadkość u Citroena, bowiem te auta ciągle są uważane za dosyć egzotyczne w naszym kraju.
Dzięki kiepskiej opinii o francuskiej marce, bez problemu C5 kupimy znacznie taniej niz Opla czy VW. Wiele osób obawia się Citroenów, przede wszystkim ze względu na ich zawieszenie, zbudowane w układzie hydropneumatycznym. Trzeba jednak przyznać, że nawet jeśli przyjdzie nam remontować zawieszenie w C5, koszty nie powinny być dużo wyższe niż w przypadku Audi A4! A to chyba dużo mówi o tym, jak niewiele Polacy wiedzą o Citroenie.
Jaki silnik wybrać? Miłośnikom benzyn zdecydowanie polecamy 3.0 V6, które na dodatek doskonale znosi instalację gazową. W połączeniu z automatyczną skrzynią biegów, jest to samochód wręcz bajecznie komfortowy. Z kolei fanom diesli polecamy 2.0 HDI, który mimo swojej nowoczesnej konstrukcji pozbawiony jest elementów uprzykrzających życie posiadaczom współczesnych diesli. Brak mu bowiem dwumasowego koła zamachowego lub filtra FAP. Z kolei jednostka 1.6 HDI choć pali naprawdę mało to okazuje się być trochę za słaba jak na tak duże auto jakim jest Citroen C5. Niestety, w jej przypadku nie mamy co liczyć na dobre osiągi.