W autach powstałych w latach 90-tych o wiele łatwiej można było dokonać wszelkich napraw. Mowa tu zarówno o modelach posiadających silnik benzynowy jak i silnik Diesla. Silniki Diesla traciły na swej użyteczności głównie na skutek eksploatacji. Niektóre z koniecznych napraw co więcej można było przewidzieć. Dzisiaj jest to raczej niemożliwe, a silniki psują się z trudnych do poznania przyczyn. Szczęście mają Ci, którzy mają sprawdzonych mechaników specjalizujących się właśnie w naprawie silników typu Diesel. Jakie części silnika Diesla są najbardziej podatne na awarię? Mowa przede wszystkim o kole dwu masowym. Koszt ewentualnej naprawy może iść w tysiącach złotych. Wymianę koła dwu-masowego należy planować już po przejechaniu mniej więcej 100 tys. km. Jeśli kierowca zapomni o konieczności wymiany tego elementu awarie w aucie mogą być zdecydowanie poważniejsze. Naprawy może wymagać cała skrzynia biegów. Dość często awarii ulegają również wtryskiwacze. Całe szczęście ten element silnika nie zawsze trzeba wymieniać. Można poddać go regeneracji. Jest to koszt zdecydowanie mniejszy niż konieczność zakupu nowego elementu. Posiadacze Diesla powinni również uważać na filtr cząstek stałych.