Zawsze zastanawiałem się, jaki wpływ może mieć błoto, które można znaleźć na oponach, czy błotnikach w pojazdach terenowych. Otóż ma bardzo duże, dlatego, że może uszkodzić wiele części w terenówkach,które znajdują się przy nadwoziu. Wskazane jest,przy użytkowaniu pojazdów terenowych częste odwiedzanie myjni,która pomoże zdecydowanie i w 100 procentach, w tym aby wszystkie eksploatowane części w pojeździe terenowym były w najlepszej kondycji. Jeśli chodzi o zakup części do terenówek, to nie jest to trudne, dlatego, że współczesne warsztaty samochodowe są wyposażone w wiele części do pojazdów, które można pokochać, chociażby za to, że potrafią się znacznie ubrudzić w błocie. Właściciele, tychże pojazdów często popełniają ten sam błąd, czyli nie myją swoich pojazdów, bo uważają, że terenówka wygląda lepiej brudna. Współczesne SUV-y nie wytrzymałyby jazdy po rzece, czy lasach pełnych błota, a szkoda. Jeździłem już wieloma pojazdami terenowymi i stwierdzam, że grzeczna jazda terenówką to grzech, jednakże są i kierowcy pojazdów terenowych, którzy pomimo obłocenia z zewnątrz to w kokpicie mają czysto i sterylnie i co się im bardzo chwali. Jako zadeklarowany fan i zwolennik terenówek, jestem jak najbardziej za tym, ażeby było więcej wyścigów typu Offroad i 4×4, dlatego, że to piękne pojazdy i bardzo fajnie się je ogląda szczególnie w scenerii leśnej i górskiej. Adam Małysz podziela moje słowa i zgadza się z nimi, gdyż uczestnicząc w wyścigach takich jak chociażby Paryż – Dakar, doskonale wie, jaką sprawiają przyjemność i jak żądne inne bardzo dobrze zachowują się na grząskim i obłoconym terenie. Reasumując dbajmy o nasze terenówki i nie pozwólmy aby poszły „na odpoczynek” zwany złomem. Pojazdy terenowe w wyścigach są podzielone na jeepy i te większe, co czyni zawody motoryzacyjne jeszcze ciekawszymi i lepszymi.