Samochód to bardzo funkcjonalny pojazd i z bogatą historią szczególnie w naszym kraju. Nyska w wersji standardowej posiadała dużą kabinę i była w formie typowego mikro-busa. Znalazła zastosowanie między innymi w milicji obywatelskiej, jako pojazd służbowy. W Polsce często spotykana w gospodarstwach wiejskich, głównie w Wielkopolsce. Były produkowane na szeroką skalę i producenci znaleźli klientów także z zagranicy, co niewątpliwie cieszy. Bardzo duże zastosowanie miała jako pojazd służący do przewozu towarów, a także ludzi, czyli tak zwane mikro busy. Obecnie zostało już niestety coraz mniej Nys, co jest nie wątpliwie smutną tendencją, dlatego, że pojazdy te są zabytkami, o których będziemy pamiętać a długo. Samochody dostawcze mają odpowiednią ładowność, dlatego bez żadnych problemów mogą przewozić najbardziej skomplikowane towary i pakunki. Takie pojazdy zabytkowe dodały dużej pomysłowości, dla następnych konstruktorów i producentów. W historię Polskiej motoryzacji Nysa się wpisała fenomenalnie o czym świadczą ceny za ten pojazd aktualnie na serwisach aukcyjnych, co daje duże nadzieję na podobne i równie dobre dostawczaki. Cały świat dziś jest bardzo zależny od pojazdów ciężarowych i dostawczych, które są nieocenione np. przy przeprowadzkach. Powracając do siedzeń, czyli ławeczek w mikrobusach, to są one bardzo wygodne, jak na tamte czasy, trzeba przyznać że konstruktorzy się postarali. W Nysie trzeba przyznać, że jest bardzo gustowna i stylowa przekładnia skrzyni biegów, która dawała kierowcy możliwość dobrego i praktycznego manewrowania na drodze. Koła były wykonane przez specjalne firmy, które robiły opony dla Nys mieszczących się w Polsce. Nysa zyskała uznanie w Niemczech, dlatego, że tam było zapotrzebowanie właśnie na takie pojazdy, czyli funkcjonalne i dobre. Pojazd był bardzo bezpieczny, a blacha, z której była Nysa wykonana nie ulegała pogięciu, a także byłą odporna na ogień. Producent w czasach PRL-u dawał nawet 30 lat gwarancji na te pojazdy.