Często ludzie, którzy kupują pojazdy terenowe mają ten sam dylemat, czyli jaki samochód okaże się lepszy SUV, czy terenówka i który opłaca się bardziej kupić. Pewne jest to, że na nadwoziu takowych terenówek, będą już bardzo widoczne ślady korozji, które znacząco wpływają na to, że pojazd traci na wartości i staje się mniej użytkowany. Układ napędowy to ten element, który najbardziej ulega przeciążeniu podczas ekstremalnej jazdy w terenie, czy na pagórkach, które bardzo silnie pokazują wytrzymałość danych terenówek. Jeśli na równej drodze Suva, czy terenówkę nie będzie przechylać na boki, to już bardzo dobry znak, że pojazd nie posiada jakiś większych wad technicznych. Jeśli już mówimy o tych pojazdach, to pragnę zauważyć, że niezbędne będzie zainwestowanie w opony, które pozwolą utrzymać się w najtrudniejszych warunkach na jezdni, jednakże minusem jest fakt, że będą one bardzo kosztowne i dużych rozmiarów. W „terenówkach” dużym mankamentem jest fakt, że często pękają głowicę, co jest bardzo dużą wadą, która uaktywnia się dużo bardziej szczególnie po jeździe w błocie, kiedy to większość elementów wyposażenia jest narażonych na naruszenie i zniszczenie.