Niektórzy przecierają oczy ze zdumienia na widok nazwy tego modelu. Jak to – Laguna, czyli stateczny rodzinny sedan, w wersji coupe? No cóż, Francuzi zawsze słynęli z innowacji.
Oparte o trzecią generację samochodu nadwozie jest po prostu eleganckie. Nie można mu też odmówić przestronności, która jak na tą kategorię modelową jest naprawdę spora. W środku bardzo wygodnie usiądą cztery osoby, a bagażnik ma pojemność, uwaga, ponad 400 litrów!
Jeśli chodzi o wybór silnika, to polecamy benzyny. Nie tylko dlatego, że lepiej pasują do charakteru auta, ale są po prostu mniej uciążliwe w eksploatacji. Ciekawą opcją może być wariant 2.0 turbo o mocy 205 KM, który oprócz problemów z przepustnicą jest praktycznie bezawaryjny. Można też rozważyć pochodzące z Nissana 3.5 V6, ale tu już dosyć spore jest spalanie. Unikajmy za to diesla 3.0 DCI, który jest po prostu problematyczny i drogi w naprawie.Głównym źródłem jego problemów jest wadliwy układ chłodniczy i zbyt mała miska olejowa, co w konsekwencji może doprowadzić do zatarcia się silnika. Niestety, sprzedawcy części o tym wiedzą i kupno silnika w dobrym stanie potrafi kosztować krocie na rynku wtórnym, o ASO nawet nie wspominając. Zatem – nie warto!