To auto od paru lat jest na rynku lecz ciężko uznać je za bardzo istotnego gracza w segmencie aut typu kombi o niewielkich wymiarach. Trzeba przyznać, że Ibiza nadal jest dosyć niszowym wyborem jeśli chodzi o małe kombi.
Dlaczego tak się dzieje? Patrząc na wygląd zewnętrzny, ciężko cokolwiek zarzucić hiszpańskiemu autu. W porównaniu z poprzednikiem, którym była Cordoba Vario i która wyglądała po prostu brzydko, nowa Ibiza oferuje znacznie korzystniejszy wygląd. W końcu mamy auto, które nie wygląda tak, jakby na siłę doklejono do niego tylną część bagażową. Z punktu widzenia użytkownika, model ma sporo zalet, a jedną z nich jest właśnie przestrzeń bagażowa. Oferuje ona sporą ilość miejsca, bo aż 430 litrów pojemności, co jest bardzo dobrym wynikiem jak na klasę małych aut. Dodatkowo, cieszy spora ilość schowków w ciekawie rozplanowanym wnętrzu.
Technika? Póki co, ciężko jeszcze wypowiadać się o specjalnej awaryjności hiszpańskiego kombi, ale warto zauważyć, że niektóre jednostki są naprawdę ciekawe. Takie 1.4 TSI, na przykład, miało dawniej problemy z trwałością, ale teraz jest poprawione i cieszy osiągami. Dzięki turbosprężąrce połączonej z kompresorem, Ibiza z takim silnikiem potrafi zaskoczyć na drodze.